We hebben iets schokkends ontdekt

Dit ga je niet geloven...
Vorige week op de beurs kwam ons iets schokkends ter ore.

We hoorden van een van de grote methode makers dat het aantal actieve gebruikers van hun methode ontzettend laag is.

Slechts 20% van de abonnees maakt actief gebruik van de methode.

Dat is toch niet te geloven? Dat betekent dat 80% van de gebruikers betaalt voor iets dat niet of nauwelijks gebruikt wordt. Read that again... Een ontzettende verspilling van middelen.

Maar dat is nog niet eens waar ik me zo over opwind. Betaal gerust voor iets dat je niet gebruikt. Whatever floats your boat. Het is een beetje als een sportschool: zo lang je abbonementsgeld betaald doe je iets aan je gezondheid. Zelfs als je niet gaat. Ten minste, zo voelt dat.

En de meeste goedkope sportscholen varen heel goed bij die gedachte. Want zo lang zij niets laten weten blijf jij betalen en een goed gevoel houden.

Er zijn echter ook sportscholen die geen genoegen nemen met alleen een goed gevoel. Sportscholen die willen dat je daadwerkelijk resultaat behaalt. Die er alles aan doen om jou fitter te krijgen.

En zo werkt het ook in het muziekonderwijs. Dus nogmaals: betaal wat je wil voor wat je niet gebruikt. Maar weet dat onze methode geen genoegen neemt met alleen het feit dat je betaalt.

Wij zijn er voor het muziekonderwijs op de Nederlandse basisscholen.
Structureel en van hoge kwaliteit.


En we doen er alles aan om onze community zo goed mogelijk te voorzien om dit doel mogelijk te maken.

En we doen wat we kunnen om het percentage actieve gebruikers zo hoog mogelijk te houden. Ik zou oprecht balen van alles lager dan 75%. Dan hebben we dus 25% invallers, directeuren en zwangerschapsverlof die onze methode soms even niet gebruikt.

Natuurlijk is het heel erg zoeken naar manieren om dat percentage zo hoog mogelijk te krijgen. Hoe wij dit doen? We kijken vooral goed naar bedrijven die dit op een mooie en integere wijze doen. Geen snelle content, geen bekende Nederlanders, geen flitsende ads.

We verdiepen ons dagelijks in de nieuwste inzichten in neuro wetenschap. Interessant voor onze lessen, maar ook veel inzichten om jou betrokken te houden.

Niet content zijn zodra jouw school klant is, maar juist dan beginnen met hard werken om zo samen het muziekonderwijs naar een hoger plan te tillen.

Een leerkracht die met onze methode werkt zei laatst: wat fijn dat jullie altijd op de goede knopjes weten te duwen om mij weer een muziekles op het programma te laten zetten.

En dat zijn de complimenten die we graag krijgen...

Vorige
Vorige

Alsjeblieft, een sneak peek

Volgende
Volgende

Dit wordt de game-changer in muziekeducatie